Πώς οι ηλεκτρολύτες επηρεάζουν την αθλητική απόδοση:

Οι περισσότεροι δρομείς γνωρίζουν πόσο σημαντική είναι η διατροφή και η δίαιτα όσον αφορά την απόδοση και την αποκατάσταση, αλλά δεν είναι πάντα τόσο απλό όσο φαίνεται. Υπάρχουν πολλά αθλητικά συμπληρώματα διαθέσιμα αυτές τις μέρες και είναι αρκετά εύκολο να αγοράσετε το λάθος συμπλήρωμα και να το καταναλώσετε τη λάθος στιγμή.
Όσον αφορά τα αθλητικά ποτά, για παράδειγμα, υπάρχει μεγάλη σύγχυση σχετικά με τους ηλεκτρολύτες – όσον αφορά τόσο το τι είναι όσο και το πώς μπορούν να αντικατασταθούν. Τι είναι ένας ηλεκτρολύτης; Μπορείτε να το πάρετε από το φαγητό; Είναι εύκολο να αντικατασταθούν; Τα περισσότερα αθλητικά ποτά τα περιέχουν; Χρειάζονται για άσκηση;

Αυτά είναι όλα κοινά ερωτήματα σχετικά με τους ηλεκτρολύτες και υπάρχουν πολλά περισσότερα όταν εξετάζετε τα αθλητικά ποτά γενικά. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε εάν δεν είστε σίγουροι για αυτά τα πράγματα, αλλά είναι σημαντικό για τους αθλητές – και ιδιαίτερα τους δρομείς – να καταλάβουν πώς να ενυδατώνονται καλύτερα.

Τι είναι οι ηλεκτρολύτες;

Οι ηλεκτρολύτες είναι απαραίτητα μέταλλα που πρέπει να λαμβάνουμε από τις τροφές που τρώμε και τα υγρά που πίνουμε. Υπάρχουν σε όλα τα κύτταρα του σώματος. από τα κύτταρα του δέρματος έως τα κύτταρα του εγκεφάλου και των μυών. Μεταξύ άλλων, διεγείρουν τις μυϊκές συσπάσεις, ελέγχουν την ισορροπία των υγρών και παρακολουθούν την κατάσταση ενυδάτωσης – καθώς και τον τρόπο επικοινωνίας των κυττάρων στο σώμα μας.

Είναι σημαντικά κατά την άσκηση;

Παρόλο που λαμβάνουμε ηλεκτρολύτες από την καθημερινή μας διατροφή, όταν ασκείστε, οι απαιτήσεις σας μπορεί να αυξηθούν επειδή όταν ιδρώνετε χάνετε και νερό και ηλεκτρολύτες. Εάν δεν αντικαταστήσετε το νερό και τους ηλεκτρολύτες που χάνονται στον ιδρώτα, μπορεί να συμβεί αφυδάτωση – η απώλεια μόλις 2% των υγρών του σώματός σας μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση.

Εάν αφυδατωθείτε κατά τη διάρκεια της άσκησης, η καρδιά σας χτυπά πιο γρήγορα, οι μύες σας γίνονται λιγότερο αποτελεσματικοί και μπορεί να έχετε πονοκεφάλους. Με άλλα λόγια, δεν αισθάνεστε στα καλύτερά σας και η άσκηση γίνεται πιο δύσκολη. Επομένως, η κατανάλωση και η αντικατάσταση ηλεκτρολυτών είναι σημαντική κατά την άσκηση.

Αντικατάσταση ηλεκτρολυτών

Πόσο γρήγορα τα χάνουμε;

Εξαρτάται από τη διατροφή σας και τη σύσταση του σώματός σας, καθώς όλοι είμαστε διαφορετικοί και χάνουμε διαφορετικές ποσότητες υγρών & ηλεκτρολυτών κατά τη διάρκεια της άσκησης. Εξαρτάται επίσης από τον τύπο της άσκησης που κάνετε, το περιβάλλον και τις συνθήκες που βρίσκεστε, καθώς και τη θερμοκρασία – όλα αυτά μπορούν να επηρεάσουν την ποσότητα που ιδρώνετε.

Κατά μέσο όρο, χάνουμε 0,5 λίτρα έως 0,8 λίτρα – λίγο περισσότερο από 1 μπουκάλι – ιδρώτα σε μία ώρα άσκησης μέτριας έντασης.

Πώς βοηθούν πραγματικά οι ηλεκτρολύτες;

Οι ηλεκτρολύτες που υπάρχουν στο σώμα μας και καταναλώνονται στη διατροφή μας είναι: νάτριο, χλωριούχο, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, διττανθρακικό και θειικό άλας. Αυτά χάνονται σε πολύ μικρές ποσότητες, ωστόσο, και το νάτριο και το χλωρίδιο είναι οι κύριοι ηλεκτρολύτες που χάνονται στον ιδρώτα. Το ασβέστιο είναι σημαντικό για τη λειτουργία των μυών, ενώ το μαγνήσιο σας βοηθά να μην αισθάνεστε κούραση και κόπωση.

Η εύρεση τους

Σε ποιες τροφές μπορούν να βρεθούν;

Το νάτριο βρίσκεται στο επιτραπέζιο αλάτι και σε καθημερινά τρόφιμα και ποτά, οπότε είναι πολύ εύκολο να το συμπεριλάβετε στη διατροφή σας. Το χλωρίδιο είναι ένα άλλο ορυκτό που βρίσκεται στο επιτραπέζιο αλάτι, καθώς και σε πράγματα όπως τα λαχανικά. Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο που βρίσκεται στα φυλλώδη λαχανικά και στους ξηρούς καρπούς, και το ασβέστιο – ένα πιο γνωστό ορυκτό για την υγεία των οστών – βρίσκεται στα συνηθισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα σας.

Recent posts